5. razred

Tihožitje

V likovni tehniki slikanje s tempera barvami smo se preizkusili v slikanju po opazovanju različnih predmetov, natančno smo opazovali različne barve in oblike ter povezanost med njimi ter umeščenost predmetov v prostor.

___________

Belokranjske pisanice

Pri LUM smo si v povezavi z DRU in spoznavanjem različnih slovenskih šeg in navad ogledali posnetke izdelovanja velikonočnih jajc iz Bele krajine, pobarvanih v tehniki batik, in tehniko praskanja pisanic. Za osnovo smo izbrali tri voščene barve (rdečo, belo in rjavo) ter podlago prebarvali z mešanico črnega tuša in surovega jajca. Tudi učenci so se preizkusili v tehniki praskanka, pri čemer so v motivih upodobili predstavljene tradicionalne motive (cvetlični in geometrijski) pisanic.

_________

D & D figurice gospoda Čibeja

V tednu intenzivnejših priprav in uprizoritve mjuzikla Ko Ajda zori smo z učenci pri LUM izvedli preprosto in največkrat uporabljeno likovno tehniko – risanje po opazovanju. Glede na to, da je likovna tehnika vsakdanja, smo si izbrali čim bolj nevsakdanji in učencem zanimiv, aktualen motiv – D & D figurice učitelja angleščine, gospoda Primoža Čibeja. Zahvaljujemo se učiteljevo pripravljenost, da nam je figurice posodil.

_________

Ptica

Likovno področje kiparstvo – učenci so iz rjave gline izdelali ptico, jo pobarvali in poglazirali detajle. Glede na to, da je ptica narejena kot presenečenje za mame, je večina učencev spontano k izdelani ptici dodala ptičjega mladiča. 

____________

Pokrajina

Likovno področje slikanje – v 5. razredu spoznavamo tople, hladne in sorodne barve. Pokrajina je zanimiv motiv, preko katerega se lahko veliko naučimo o značilnostih posameznih barv in barvnih kombinacij ter njihovih učinkih v dvodimenzionalnem prostoru. Poleg klasičnega slikanja s tempera barvami smo se pri tem motivu lotili tudi računalniške slike pokrajine in svoje znanje o barvah prelili še na ekrane. Pri tem ni poudarka na mešanju ustreznih barv, barve preprosto poiščemo v barvni paleti, zato pa se je potrebno potruditi z ustrezno uporabo računalniškega orodja.

_________

Človeška figura v gibanju

Likovno področje kiparstvo – učenci so iz bele, nebarvane gline izdelali tekača na smučeh. Dodali smo dodatke – detajle iz drugih materialov, pri čemer smo uporabili že izdelane kapice iz volne, iz stirodurja smo izdelali smuči, za palice pa uporabili preprosto zobotrebce. Za razstavni prostor smo si izbrali okensko polico pred razredom in jo opremili z belo kopreno, ki skupaj z lončnicami daje vtis naravnega prostora.

_________

Lutka

Likovno področje kiparstvo – večurni projekt pri LUM je izdelovanje lutk za lutkovno predstavo. Vizualna podoba lutk – ustvarjanje podobe lutke skozi barve, oblike in materiale –  je poleg besedila najpomembnejši del lutkovne predstave. Zanimivo je, da učenci niso vsi izdelovali enakih vrst  lutk, izdelali smo t. i. javanke, ki se vodijo s palico in dvema premičnima rokama (žicama), ročne lutke in lutke – igrače.