Kako smo volili

Pri predmetu Domovinska in državljanska kultura in etika (DKE) so učenci spoznavali volitve s projektnim delom. Glavni cilj je bil, da učenci skozi praktično izkušnjo razumejo demokratični postopek pred volitvami, na njih in po njih. Pri tem se urili v različnih veščinah, kot so skupinsko delo, komunikacija, kritično mišljenje in uporaba digitalnih orodij (Canva).

Učenci so bili razdeljeni v skupine s točno določenimi nalogami, kot so: ustvariti vabilo na volitve, sestaviti volilni imenik, oblikovati ime in logotip stranke, pripraviti program ter ustvariti plakate, moderirati soočenje, pripraviti vprašanja in skrbeti za koordinacijo predstavitev političnih strank, organizirati volilni postopek, pripraviti volilne skrinjice in volišče, po zaključku glasovanja prešteti glasove, pripraviti uradne rezultate in jih predstaviti razredu.

Učenci so skozi praktično delo razvijali razumevanje demokracije in volilnih postopkov, spoznavali pomen političnega sodelovanja in dialoga ter okrepili veščine skupinskega dela, komunikacije in ustvarjalnega izražanja.

Ob zaključku projekta so v spletni učilnici izpolnili anketo, s katero so evalvirali svoje sodelovanje v skupini, izpolnjevanje nalog, komunikacijo z drugimi člani skupine, svoj prispevek k oblikovanju rešitev. V nekaj povedih so opisali, kaj so se naučili in kako bi lahko v prihodnje še izboljšali svoje delo.

Tu je nekaj zapisov:

»Naučila sem se, kako uporabljati program Canvo. Tudi, kako potekajo volitve in predvolilno soočenje. V prihodnje bi lahko izboljšala uporabo Canve in odgovarjanje na vprašanja v predvolilnem soočenju.«

»Naučil sem se kako ljudi privabiš k nečem, ko jim poveš, da se to brez njih ne bo moglo dogajati. Ugotovil sem tudi da se ljudje v parlamentu zelo dobro pripravijo na govor«.

»Da bi se bolj potrudila s pripravami na volitve oz. predvolilno soočenje«.

»Podala bi lahko malo več idej a vseeno se mi zdi, da zelo dobro sodelujem v skupini. Zelo se mi je zdelo dobro, da smo del svojih nalog opravljali v programu Canva. Skupinsko delo se mi zdi odlično.«

»Naučila sem se kako potekajo volitve. Mislim, da bi svoje delo izboljšala z npr. kakšnim načrtom.«

Sedaj jih čaka odgovor na vprašanje, zakaj je aktivno državljanstvo pomembno in zakaj le udeležba na volitvah ni dovolj.

Zapisala: Tjaša Smolnikar