V četrtek, 10. aprila 2025, so učenci 5. razreda sodelovali na praktično naravnanem naravoslovnem dnevu z naslovom Merjenje. Dan je bil razdeljen na več zanimivih postaj, kjer so učenci skozi različne aktivnosti urili spretnosti merjenja in razvijali razumevanje uporabe merskih enot v vsakdanjem življenju.
Učenci so ponovili znanje merskih enot za merjenje dolžine, mase, tehtanje in prostornine. Pri vsakem sklopu so preko praktičnih primerov spoznavali posamezne količine in odnose med njimi. Ta korak je v učnem procesu izjemno pomemben in je prav, da se na razredni stopnji večkrat izvede v ustrezni nadgradnji. Učenci so po konkretnih dejavnostih merske enote pretvarjali še na simbolni ravni.
Dan se je pričel z uvodom, kjer so učenci spoznali cilje dneva, kriterije uspešnosti in način beleženja rezultatov. Sledile so dejavnosti po posameznih postajah:
- Postaja 1: Merimo višino in dolžino
Učenci so merili višino sošolcev in dolžino učilnice z različnimi merskimi enotami ter pretvarjali med njimi. - Postaja 2: Merimo širino in obseg
S pomočjo vrvic in merilnih trakov so izmerili obseg različnih predmetov nepravilnih oblik. - Postaja 3: Tehtanje
Učenci so najprej ocenili maso predmetov, nato pa z uporabo kuhinjske tehtnice izmerili dejansko maso ter pretvorili rezultate v različne merske enote. - Postaja 4: Merjenje prostornine
Merili so prostornino različnih posod z uporabo vode in merilnih pripomočkov, pri čemer so primerjali ocene z dejanskimi meritvami. - Postaja 5: Zgradimo zbiralnik za deževnico
Zbiralnik so sestavili iz praznih posod različnih velikosti. Pri tem so načrtovali, računali prostornine in preverjali, ali dosegajo zahtevano količino vode. - Postaja 6: Priprava sadne malice
Učenci so na podlagi recepta pripravili sadno solato. Pri tem so uporabili znanje merjenja mase, prostornine in dolžine sestavin.
Dan je bil storilnostno močno naravnan. Učenci so z veseljem in veliko mero sodelovanja opravljali naloge, nekateri so potrebovali več usmeritev in spremljanja ter povratnih informacij. Z različnimi praktičnimi izkušnjami so utrdili razumevanje merskih enot in pomen merjenja v vsakdanjem življenju.
Pri peti postaji (Zgradimo zbiralnik za deževnico) so se učenci še posebej povezali v tim in v kratkem času strnili znanje, ki so ga pridobili, ter ustvarili konkreten predmet. Zadnja postaja, pri kateri so učenci pripravili sadno malico, pa je bila nagrada za trud v vseh prejšnjih dejavnostih naravoslovnega dne. Prav zaradi zadnje postaje se je splačalo vztrajati.
Zelo pohvalno je, da se vsi učenci povežejo in v manjših skupinah trudijo za skupen cilj. Tudi ob koncu dejavnosti so pripravljeni pospraviti pripomočke in urediti delovni prostor.
Zapisala: Maja Mivšek
















