V sredo, 9. 4. 2025, smo na naši šoli izvedli zanimiv naravoslovni dan na temo Naravoslovni poskusi, v katerem so sodelovali učenci 4. in 5. razreda. Učilnice so se za en dan spremenile v prave raziskovalne laboratorije, kjer so učenci postali samostojni raziskovalci in radovedni opazovalci naravoslovnih pojavov.
Učenci so krožili med 12 raznolikimi postajami, kjer so izvajali zanimive poskuse, kot so risanje z zrcalom, čajna vrečka – raketa, lebdeči CD, kaj plava/potone, prostornina izpodrinjene vode, gostota snovi, ločevanje zmesi, mešanje barv z mikserjem, poskusi z vodo in zrakom, vulkanski izbruh, vodna čarovnija in še mnogi drugi. Vsaka postaja je spodbujala opazovanje, razmišljanje, sklepanje in natančnost.
Poudarek je bil na samostojnem raziskovanju, kjer so učenci po navodilih izvajali poskuse, opazovali dogajanje in nato svoje ugotovitve zapisovali. Ob tem so upoštevali kriterije uspešnosti, kot so natančna izvedba poskusa, zapis opazovanj in razlag, sodelovanje s sošolci ter uporaba naravoslovnega besedišča.
Dogajanje je bilo izjemno pestro – učenci so z veseljem sodelovali, se čudili znanstvenim »čarovnijam« in ob tem utrjevali znanja s področja naravoslovja. Pokazali so veliko mero radovednosti, ustvarjalnosti in znanstvenega duha.
Naravoslovni dan je bil izvrstna priložnost za učenje skozi prakso, razvijanje raziskovalnih veščin in povezovanje teorije z vsakdanjim življenjem. Še vedno je aktualno vprašanje: »Kaj tehta več, kilogram vode ali železa«?
Veselimo se že naslednjih znanstvenih izzivov!
Zapisala Maja Mivšek















