Naravoslovni dan Ekologija

Učenci 6. in 7. razreda Osnovne šole Črni Vrh so imeli v četrtek, 19. 6. 2025, naravoslovni dan, posvečen raziskovanju narave in razumevanju ekosistemov.

V prvi delavnici so izdelali svoj mini ekosistem v steklenem kozarcu. Z uporabo naravnih materialov (pesek, oglje, zemlja, mah, rastline) so ustvarili zaprte ekosisteme, v katerih bo narava delovala samostojno. S tem so spoznali osnovne zakonitosti kroženja vode, fotosinteze, celičnega dihanja in pomen ravnovesja v naravi.

V drugi delavnici so učenci raziskovali naravno okolje v Črnem Vrhu. S pomočjo pripravljenih vprašanj so se poglobili v opazovanje narave in razmišljali o njenem stanju ter človekovem vplivu nanjo. Opazovali so rastline, prepoznavali so različne rastlinske vrste ter ocenjevali pestrost in raznolikost vegetacije. Nato so pregledali pH prsti, preverjali prisotnost lišajev na drevesih, morebitne vonjave (npr. izpušni plini, gnoj, svež zrak), ocenili, kako mirno ali hrupno je območje. S tem so učenci spoznali, da zrak v naravi nosi pomembne informacije o njenem zdravju. Poigrali so se z naravnimi materiali in ustvarjali umetnine. Posebno pozornost so namenili živalim in znakom življenja – iskali so žuželke, pajčevine, ptičje petje, gnezda, stopinje in druge sledi živali. S tem so krepili zavedanje o pomenu biotske pestrosti in povezanosti med različnimi vrstami.

Na koncu so učenci poiskali še znake človekovega vpliva – odpadke, embalažo, cigaretne ogorke, uhojene poti in splošno urejenost prostora. Pogovarjali smo se o tem, kako človek vpliva na naravo in kaj lahko sami naredijo za njeno ohranjanje.

Z opazovanjem in zapisovanjem so učenci oblikovali celostni ekološki profil okolja, kjer so se nahajali, in tako razvijali kritično razmišljanje o stanju narave ter pomenu njenega varovanja.

Zapisala: Dolores Nagode, vodja naravoslovnega dne