19. 9. 2024 je v 3., 4. in 5. razredu potekal tehniški dan Izdelki iz gline. V uvodu smo spoznali oz. ponovili osnovne pojme s področja likovne umetnosti (risanje, slikanje, kiparstvo, arhitektura, grafika) in ponovili znanje o pripomočkih in materialih, ki jih pri posameznem področju uporabljamo.
Kiparstvo smo vzeli pod drobnogled, razložili razliko med delom kiparja in kamnoseka, opredelili kip kot skulpturo v 3 D prostoru ter poiskali raznovrstne materiale, iz katerih so kipi lahko izdelani. Ob nastajajoči tabelski sliki smo znanje strnili v provokativna vprašanja:
Ali je lahko traktor kip? Zakaj da, zakaj ne? Kako lahko dosežemo, da vsakdanji predmeti dobijo umetniško vrednost?
Posebno pozornost smo posvetili glini in njenim značilnostim (trdna snov, mehka, kako jo obdelujemo, na zraku se posuši, ob pečenju spremeni svoje lastnosti – barvo, trdoto). Učenci so lahko preizkušali lastnosti (drobljivost, barva) sveže, suhe in spečene gline. Na videoposnetku smo si ogledali tudi delo lončarja in lončarsko delavnico.
Učenci so z glino radi ustvarjali, povedali so, da je glina prijeten material, radi so gnetli in oblikovali. Učiteljice so demonstritrale izdelavo votle ptice, štirinožne živali in oblikovanje posode z odtiskovanjem drevesnih listov. Vsak učenec je izdelal vsaj tri različne izdelke, ki se sušijo na zraku. Porabili smo 20 kg gline, iz ostankov smo oblikovali manjšo kroglico, ki smo jo uporabili za poskus – opazovanje, kaj se zgodi z glino, če jo namočimo v vodi.
Ko bodo vsi izdelki primerno posušeni, jih bomo spekli v šolski peči za glino. Sledi lepa razstava. Se že vselimo!
Zapisala: Maja Mivšek