Ustvarjalnost ne pozna meja

Iz leta v leto si učitelji zastavljamo vprašanje, kaj narediti, da bomo učence bolj pritegnili k sodelovanju. Kaj jim ponuditi, da se bodo bolj angažirali pri pouku? Vsaka generacija je posebna in pri vsaki je nekaj, kar izstopa.

Letošnje osmošolce je težko motivirati za delo. So pa, ko je potrebno nekaj narediti, ustvarjalni bolj, kot si mislimo. Ko smo letos obravnavali Prešernov sonet Apel in čevljar, sem želela, da bi učenci stopili iz okvirjev in naredili iz pesmi nekaj drugačnega. Idej je bilo veliko – nekatere so se realizirale bolje kot druge, zato jih bom na tem mestu izpostavila le nekaj.

Zala in Onja sta pesem poustvarili v obliki stripa. Posamezen verz sta predstavili skozi sliko in nekaj besed. Nastala je čudovita zgodba o slavnem grškem slikarju in čevljarju, ki rad vtika nos v stvari, ki se ga ne tičejo.

Melita in Amadeja-Deja sta pisali Apelov dnevnik in poskušali poustvariti njegova občutja ob čevljarčkovem obreganju ob njegovo delo.

Izak in Rene sta napisala intervju s Kopitarjem, ki je (tako se vidi iz pesmi) tisti tečni in vsiljivi čevljarček.

Najbolj pa sta izstopali Manja in Nika, ki sta si za izziv postavili uglasbitev pesmi. Dekleti sta za skladbo potrebovali precej več časa, kot sem jim ga namenila, zato sta nemalo prostih ur namenili vajam in piljenju detajlov. Na pomoč jima je priskočila tudi ga. Vončina in jima z nasveti pomagala, da sta prišli do končnega izdelka.

Melodijo za pesem sta si izposodili pri več znanih pesmih (Dan ljubezni, Twinkle, twinkle, little star, We wish you a marry Christmas in All I want for Christmas is you). »Intro« in prehode med posameznimi melodijami pa je Manja ustvarila sama.

Veseli me, da so učenci (vsaj nekateri) videli smisel v nalogi in vanjo vložili več truda, kot bi od njih pričakovala. To je namreč tisto, kar nas, učitelje, motivira za delo naprej in upamo, da bo to spodbuda tudi še za koga drugega.

Zapisala: Jana Peternel