V devetem razredu biologije se učenci soočajo z izjemno pomembno enoto življenja – DNK. Učitelji pogosto uporabljajo pristop izdelave 3D modela DNK, da bi olajšali razumevanje te kompleksne molekule. Ta dejavnost spodbuja ustvarjalnost učencev in jim omogoča praktičen način za vizualizacijo in razumevanje temeljnih gradnikov molekule DNK.
Pri ustvarjanju modela DNK učenci uporabljajo različne materiale, kot so barvni trakovi, žice, perlice ali vsakdanji predmeti, ki jih sestavijo v dvojno vijačnico. Spodbujamo uporabo recikliranih materialov, kar poudarja pomembnost trajnostnega pristopa v izobraževanju.
Ta praktična naloga učencem omogoča, da se poglobijo v strukturo DNK, spoznajo njeno zgradbo, razumejo parjenje dušikovih baz ter lažje pojasnijo njen pomen ob samem modelu.
S konkretnim pristopom k poučevanju DNK se učencem odprejo vrata do boljšega razumevanja kompleksnosti bioloških procesov in utrjevanja osnovnih konceptov biologije. Izdelava modela DNK ne le spodbuja njihovo kreativnost, ampak tudi utrjuje znanje ter spodbuja zanimanje za biologijo.
Učenci so se pri ustvarjanju odlično odrezali, kar si lahko ogledate v priloženih fotografijah.
Zapisala: Dolores Nagode