V šoli smo izpeljali še en kulturni dan. Posvetili smo ga predvsem umetnosti. Tema je bila življenje in delo ustvarjalca Andreja Rozmana Roze, ki se nam je kasneje tudi pridružil in povsem v svojem slogu zaključil naš dan dejavnosti.
V petek, 19. maja, so se učenci v dopoldanskem času po različnih delavnicah spoznali z opusom omenjenega avtorja. V prvi delavnici so najprej spoznavali pomen prevajanja poezije skozi svetovno zgodovino, nato pa prevajali avtorjeve pesmi v angleščino. V drugi so v kombinirani likovni tehniki po fotografijah, ki so jih našli na spletu, naslikali portrete našega gosta. Nastalo je 12 barvitih in igrivih portretov, ki so bili razstavljeni na prireditvi. Ob koncu si je g. Rozman enega tudi izbral in ga v spomin na naše druženje odnesel s seboj, preostale pa za spomin ujel v fotografski objektiv. Izbrani portret je naslikal osmošolec Jakob, ki mu ga je sam izročil.
Zanimivi sta bili tudi še dve drugi delavnici. Ga. Smolnikar je skupaj z učenci nekatere uganke prilagodila za slepe osebe. Najprej so se seznanili z brajico in njenim sistemom. Znanje so hitro usvojili in nato uganke prevedli v omenjeno pisavo. Čakal jih je še najtežji del, in sicer lepljenje samolepilnih perlic na plakat, skladno z znaki brajice. Delo so več kot odlično opravili in tako prispevali k bolj inkluzivni družbi, saj bodo narejene plakate donirali Centru za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje za slepe in slabovidne, IRIS. Pri učiteljici Andreji Pagon so se posvetili Rozmanovim ugankam. Nekatere so jih nasmejale, spet druge so predstavljale pravi izziv za reševanje. Ob koncu delavnice so se učenci med seboj pomerili še v reševanju besednih ugank oz. rebusov.
Ostali dve delavnici sta bili bolj fizično aktivni, saj so morali nekateri učenci pripraviti prireditveni prostor in ga primerno okrasiti, drugi pa so v Rozmanovi pesmi Zmagovalec našli navdih in skupaj z g. Kavčičem pripravili športno tekmovanje po pravilih fair playa.
V nadaljevanju dneva smo se vsi učenci in delavci šole zbrali v telovadnici, kjer smo pozdravili gosta, g. Rozmana. Po uvodni besedi šestošolk so na oder stopile učenke 3. razreda in suvereno nastopile pred polno dvorano s pesmima Mandarina in Coprnica Maramuda. Sledil je vrhunec dneva – prihod vsestranskega umetnika, g. Rozmana. Skozi nastop, v katerem je našel tudi čas, da je mladim radovednežem odgovoril na vsa vprašanja, je nanizal vrsto svojih pesmi, ob katerih smo se zelo nasmejali. Najbolj je navdušil z izjemno doživeto interpretacijo Urške, ki je s postavnim mladeničem izginila v valovih Save, ter z zgodbo o Mihcu, ki je pasel kravo.
Veseli nas, da je g. Rozman kljub natrpanemu urniku našel čas in nas obiskal. Upamo pa, da mu bomo obisk lahko vrnili in se oglasili na kateri od njegovih predstav, s katerimi navdušuje tako otroke kot odrasle.
Zapisala Jana Peternel
Foto: Andreja Pagon, Tjaša Smolnikar, Barbara Petkovšek, Tadeja Bonča in Jana Peternel